16 maj 2014

En liten vagga i papper

Idag ska jag visa er en vagga som jag pysslat ihop!
Det var ganska enkelt eftersom man stansar ut hela vaggan med hjälp av tre dies.
Dessa tre dies ingår i ett set som heter Cradle 3-D och kommer från Sizzix. Det roliga är att man kan skära ut delarna ur ganska tjocka ark, ända upp till 1,4 mm tjocka!


Jag använde dock vanligt cardstock och mönsterpapper denna gång, det funkade också. Men jag tror jag kommer testa med chipboard också!

Här kommer så en tutorial i bilder, häng med!
Plocka fram ett vackert mönstrat papper, med tryck på båda sidor.
Välj ut ett matchande cardstock.


Stansa ut de tre delarna.
Jag valde att stansa de två kortsidorna av vaggan ur det mönstrade pappret,
och mittdelen ur cardstocket.
Chalka kanterna.



Glöm inte att chalka "baksidorna" på delarna också innan du monterar ihop vaggan.


Börja montera ihop delarna. 
Använd med fördel dubbelhäftande tejp.




En sida i taget! Så här ser det ut:


Så där ja! Monteringen är klar!


Dags att dekorera lite!
Jag plockade fram ett litet chipboardhjärta som jag målade med 
Martha Stewarts underbart krämiga akrylfärg.
Jag använde också en Paper pen för att göra egna halvpärlor.
Fluid chalket jag använde var Primas Chalk Edger i färgen Dark Rust.


I vaggan la jag en bit tyg med volang som jag hade liggande.
Så nu är det bäddat och klart! :-)


Detaljbild på det söta hjärtat:




Inga kommentarer: