26 januari 2013

En kall vinterdag - veckoskissen hos Scrap-Perra

Idag visar jag en layout som jag skickat in till Scrap-Perras skiss-utmaning denna vecka!
Själva bakgrundspappret, det rivna blå-gröna pappret som jag klistrat upp på ett annat svart, svagt mönstrat papper hade jag redan färdigt!
Det var tänkt att det för flera veckor sen skulle bli en layout till en utmaning hos Scrapfriends, en australiensisk blogg. Men jag kom inte längre än att klistra ihop de där tre bitarna papper...

Så ni förstår vad skoj det var när jag såg DT Marithas skiss hos Scrap-Perras i måndags! Skissen var som skapad för att jag skulle kunna använda pappret! Kolla här:

 Och kolla sen min layout:


Läckra papper från Crate Paper
Siffer-mönstret är ditkladdat med hjälp av svart gesso och en stencil från Dylusions.


Jag hittade två transparanta plastpilar i min gömma. 
De har blivit liggande i åratal, men nu kom de väl till pass!


3 kommentarer:

Katja/MezzaNotte sa...

Vilken fin tolkning du gjort! Gillar hur snyggt du fått till bokstäverna med gesson! Ha en trevlig helg! Kram

Emma sa...

Men så perfekt!!! Och så himla läcker LOn blev :)

Mia KL sa...

Fin tolkning av skissen som vanligt. Kul att du är med i vår veckans skiss