23 september 2012

Veckoskissen hos Scrap-Perra

Scrap-Perra bjuder på många härliga skisser att utmanas av!
Jag brukar haka på de flesta! Den här skissen var jag först lite tveksam till måste jag erkänna... Kanske för att den förmodligen är skapad med ett kort i åtanke... Inte den "perfekta" layout-skissen...


Jag som hellre gör layouter än kort valde dock att inspireras av skissen på mitt sätt! Det är kanske en bit ifrån originalet, men vad tror ni??





Strecken tvärsöver finns ju där. Motivet (i mitt fall fotot) sitter kanske inte riktigt i mitten, men är draget bara en bit åt vänster. Ramen runt finns där, och texten på skissen? Ja, där placerade jag min journaling ju!



Papper från bl.a. October Afternoon. Stänk av utspädd akrylfärg på kraft-färgad cardstock. Snygga thickersbokstäver från American Crafts.






3 kommentarer:

Maya sa...

Synes det var en god løsning på skissa! Likte de tegna linjene og sirklene av papir! Det var jo en litt spennende skisse. Hmmm kanskje jeg må se om jeg kan få tid til å teste den også.

UlrikaT sa...

Jag tycker man tydligt kan se att du har inspirerats av skissen. Snyggt blev det ju också!!

Mia KL sa...

Ibland är det lite mer klurigt :) Fin tolkning av skissen