17 september 2012

Bidrag till Scrap-Perras september-utmaning

Den här layouten gjorde jag i lördags då jag var på Enköpingspyssels träff!
Som vanligt en fantastiskt fint ordnad träff av Annelie, Johanna och Ulrica!
Jag träffade många av mina kära scrap-vänner, och hade trevligt bords-sällskap av bl.a. Lena Larsson, Ullis Blomfelt (Lillblomman) och Katja (Mezzanotte). Vi hade så trevligt!!

Layouten är skapad som ett bidrag till Scrap-Perras september-utmaning.
Man skulle använda någon form av "tidningspapper". Jag rotade fram det perfekta pappret från Jillibean Soup som jag placerade längst bak. Man skulle också använda akrylfärg, så jag smetade ut lite vit färg ovanpå pappret.


Jag gillar färgkombinationen, beige, lite ljusgult, vitt, svart och den där nyansen som jag inte riktigt vet vad man ska kalla... Den blå-gröna nyansen som är så fin!

Jag gillar ju mist och ink! Här har jag droppat ink med en pipett från "hög höjd". Då splashar det ut så där perfekt! De små prickarna är mist som jag stänkt direkt med röret som går ner i flaskan.


Den coola stämpeln med "pilarna" kommer från Gummiapan. De roliga små kamerorna är urklippta ur ett papper från Echo Park.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Snygg LO! Gillar det enkla stilrena kombinerat med akrylfärgen! :) kram Lotta

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Så läcker! Härlig effekt med akrylfärg på "tidningspapper". Älskar chevronstämplarna, har ju inte lika tur som du att ha en stämpel så jag brukar få sitta och klippa ut för hand när jag vill ha chevrons:). Slutligen, så är jag ju också så svag för turkost:)

Ett hejarvinnarbidrag med andra ord!

Kram