3 november 2010

Bilder från New York

Så, på väg hem från Salt Lake city förra veckan fick vi möjlighet att mellanlanda i New York! Vi hade 13 timmar på oss innan Stockholms-flyget skulle ta oss hem, så vi tog såklart en tur in till Manhattan!
Vilken upplevelse! Vilken stad! Jag var där för 20 år sen, men jag tycker att staden nu kändes lite renare och lite lugnare... Trots att taxibilarna fortfarande tutade konstant på varandra, och det var människor överallt!



Ground Zero


Polisbilar bredvid Ground Zero. Kolla de maffiga suggorna!


Vi tog en promenad längs med vattnet, runt hela Manhattans södra udde.


Snygg brandpost!


Och där dyker hon upp! Frihetsgudinnan!


Lite grönt (och orange!) längs med vattnet


Marie fotograferar Frihetsgudinnan


Vackra höstfärger i Battery Park


Söt och nyfiken ekorre. Bilden är beskuren, jag kom inte riktigt så nära...


De här coola poliserna stod utanför Empire State Building.
Jag skulle betala bra för att få lyssna på vad de pratade om!


I Empire State Building har man denna fantastiska utsikt över Lower Manhattan


Utsikt från Empire State här också, men åt andra hållet!


Kolla, jag är på Broadway!


Söööt polisbil!


Vi vågade oss fram och frågade om vi fick fotografera dessa coola poliser!

Kika in imorrn, go' vänner! Fler foton från USA-resan!

Inga kommentarer: