11 oktober 2016

En altrad låda med äpplen - för BoBunny

Den här altrade trälådan syntes i BoBunny-bloggen i helgen som gick.
Jag hade redan tänkt att jag skulle göra nåt med den där gamla trälådan när jag fick i uppdrag att skapa något med just den här serien, Farmers Market!


Själva lådan har jag haft stående i åratal med avsikten att göra nåt med den en vacker dag!
Det är en sån där låda man köper fylld med småcitrus på Ica, ni vet!


Till slut fick jag användning för lådan, och jag började med att betsa
den mörkbrun med en bets jag köpt på Ikea.


Sen var det dags att börja dekorera sidorna på lådan.
Jag har använt papper och dekorationer från BoBunnys Farmers Market-serie.


Jag har också använt BoBunnys Double Dot-cardstock i matchande färger, samt
löv-formade dies och blommor.


Äppelmoset ni ser i burken där (som jag också dekorerade lite),
har jag kokat själv!  Det ser lite mörkt ut på fotot, men det beror på redigeringen... 
Det är ljusare i verkligheten!
Och det är såklart egna äpplen i lådan!
Vi har haft ett riktigt äppel-år i år, och har skördat MASSOR!
Vi har kokat mos, lämnat in äpplen för mustning, och gjort ugnstorkade äppelringar.
Nu klarar vi en lång, kalla vinter! ;-)



Inga kommentarer: