13 mars 2016

Bordsdekoration med decoupagepapper

Det är så skoj att få visa er något jag gjort med BoBunnys nya decoupagepapper.
Decoupage är en teknik där man använder tunt papper och ett speciellt decoupagelim som blir genomskinligt när det torkar.
Man stryker på lim på det man ska pryda med pappret, sedan lägger man på pappret, och stryker därefter ett lager decupagelim ovanpå för att fästa och skydda.
I det här fallet använde jag en gammal tom konservburk som jag klädde in.


Jag hade också ett fint trähjärta på pinne som jag klädde in.
BoBunnys decoupagepapper kommer i en förpackning med två stora, prassliga ark
i två olika mönster. Finns att köpa på Cili In Papers!


Alla papper och dekorationer till den här udnerbara serien som heter Beautiful Dreamer
finns också hos Cili In Papers.


Jag har använt BoBunnys moln-dies för att stansa ut de söta små molnen.
Finns också hos Cili In Papers! ;-)


Inga kommentarer: