31 maj 2011

Spännande statistik

Kan statistik verkligen vara spännande? Ja, den här är det! För mig iallafall...
Jag halkade in på en flik på min blogg-instrumentpanel. Där kunde jag se hur många sidvyer (hur många gånger min blogg dyker upp på någons skärm) jag har per dag och vecka, och var mina läsare kommer ifrån!

Jag klippte och klistrade lite, och här ska ni få se!

Sidvyer per land
Sverige
...................241
Norge
.......................10
USA...........................
7
Tyskland....................
5
Ryssland
....................2
Ukraina
......................2
Schweiz.....................
1
Nederländerna
...........1


Så, under en vecka kommer det läsare till min blogg från lite olika delar av världen.
Norge kanske inte helt otippat på andra-plats. Jag har ju en flitig gäst därifrån (hej Ulrika!), som tittar in då och då! Kika gärna in hos henne i Lofoten, förresten! Vackra foton och snygga layouter.

USA på tredjeplats, kul! Scrapbookingens förlovade land!
Sen har vi Tyskland, och de scrappar väl en del också, förmodligen scrapkompisar som hälsar på! Synd att jag är så dålig på tyska...

Ryssland och Ukraina var ju kul! Undrar om de scrappar nåt där... Får nog ta mig en virtuell tur dit nån dag och kolla runt lite. Synd att min ryska är lite ringrostig... ;-) Men det finns ju Google Translate!
Fler européer på de två nedersta platserna. Jag tror att man scrappar en del i Schweiz och Nederländerna också.
Ja, visst var det kul med statistik!?

Inga kommentarer: