10 mars 2017

Ett nytt mobilskal!

Sedan ett par månader tillbaka har jag en ny mobiltelefon, en iphone 7. Självklart var jag tvungen att pyssla ihop ett eget-designat mobilskal!
Jag har använt produkter från BoBunny och Pentart.



Jag köpte ett mobilskal på Kjell&Co för en hundring.
Jag började med att grunda med några lager gesso.


Sen sprayade jag med BoBunnys Glimmer spray Bronze.
Lät torka. Det blev mer åt det mörkgrå hållet än bronsfärgade. 
Men det gjorde inte så mycket tycker jag.
Jag använde sedan en stickable stencil från BoBunny och smetade på 
Iron Paste från Pentart för att bilda "texten" du ser på bilden.


När det torkat så fäste jag utstansade kugghjul (die från BoBunny) på skalet.
Jag fäste dubbla kugghjul för att de skulle stå upp mer från bakgrunden.


Ovanpå smetade jag ut Pentarts Antique Paste Gold. Jag använde pekfingret för att 
smeta ut det ovanpå det som "står upp" från skalet.
Sedan använde jag BoBunnys Pearlescents för att göra de små halvpärlorna.
Jag avslutade med två lager Pentart Glossy Varnish, alltså ett blankt lack.


Inga kommentarer: