12 maj 2016

Inspiration till utmaningen i maj hos Cili In Papers

Under maj månad pågår en utmaning hos Cili In Papers. Denna månad ska man inspireras och skapa något efter en mood board.
Jag har skapat en layout som inspiration, och den tänkte jag visa här idag.
HÄR hittar du utmaningen!

Så här ser mood boarden ut:



När jag såg mood boarden så såg jag direkt att jag hade de perfekta papprena för att skapa något! Serien Beautiful Dreamer från BoBunny är helt fantastisk! Underbara färger och vackra mönster! 
Finns att köpa hos Cili In Papers såklart!




Så här blev då min layout:



Jag stänkte såklart lite på det rosa bakgrundspappret. 
Misten jag använde är silver-grå, och kommer från Tattered Angels.



Jag försökte få min layout så "romantisk" som möjligt. Jag som annars scrappar 
i lite annan stil tycker det är jätteläskigt att klämma dit TRE blommor på en layout! 




Eftersom mina söner är så fantastiskt söta på det här fotot (och de är fortfarande söta, 
nu 12 år senare!), så använde jag ordet Cute som titel. 
Jag använde crackle paste på den här laserskurna dekorationen. 
Jag visar här nedan hur enkelt och smidigt det är att använda BoBunnys crackle paste!



Det här är vad jag använde, en palettkniv, valfri dekoration samt crackle paste och primer.



Smeta på primern på dekorationen. Inte för tunt, inte för tjockt. Lagom, helt enkelt!


Låt torka. Du ser att den torkat när det är helt genomskinlig och inte klibbar.
Fortsätt då med själva crackle pasten. Även här gäller lagom, 
men kanske hellre lite för mycket än lite för lite! Låt torka.


Färdigt! Visst ser man sprickorna riktigt ordentligt?! Jag får känslan av att 
dessa sprickor blir ännu mer tydliga än de som blev då man använde den crackle paste 
som fanns på marknaden för flera år sen. Kanske är det tack vare primern
Man kanske får acceptera det lilla extra jobbet med att smeta på två olika grejer...


Inga kommentarer: