24 maj 2016

Härligt färgglatt med BoBunnys Firecracker

Idag bjuder jag på färg här i bloggen ihop med söta bilder på badpojken Pontus!
Layouten är ett DT-projekt för BoBunny.


Vet ni att jag visar upp en ny skiss här i bloggen varje måndag? Det är skisser som jag själv ritat
i Power Point, och jag har hållt på i flera år. Jag har samlat alla skisser HÄR.
Trots att jag ritat över 200 skisser så är jag faktiskt lite dålig på att använda dem...
Men till den här layouten fick jag inspiration av denna skiss:


Jag har använt de härliga färgstarka papprena i BoBunnys nya serie Firecracker.
Temat på den här kollektionen är USA:s nationaldag. Men bara för att
vi inte firar deras nationaldag, så går dessa papper att använda till mycket annat!
T.ex. foton på äldsta sonen vid poolen en varm sommardag. 


Alla stjärnor, både den jättestora i mitten och de små är utskurna med Silhouetten.
På de små stjärnorna duttade jag med BoBunnys Pearlescents.


Bakom fotona sitter bitar av vellumpappret som hör till den här serien.
Jag stansade ut cirklar med hjälp av Tonic Studios set med cirkel-dies i flera olika storlekar.


1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Jätte fint som alltid när du är i farten Ulrika!! Underbara papper som sagt och extra kul att se din egen tolkning av din fina skiss!! Tack för härlig inspiration så här på morgonkvisten <3 Kram Anna ;)