20 december 2014

Några julkort i sista stund

Alltså, jag gjorde dessa julkort för flera veckor sen. Så jag har varit ute i god tid.
Men det är ändå lite i sista minuten ifall du ska inspireras av dessa, göra egna och hinna få iväg dem! Men du hinner om du börjar nu! ;-)


Dessa knåpade jag ihop när jag var och pysslade hos min scrap-bästis Ullis för några veckor sen.


Papprena jag använt kommer från Maja Design och går i mumsigt mörkbruna och beiga toner.
De vita "snöflingorna" är gjorda med frantage som är ett grovkornigt embossingpulver.
Jag stödde ut kornen på pappret och värmde underifrån med embossingfönen.


Bårderna är stansade med Martha Stewarts kantstans Doily Lace.
Stämpeln kommer från Reprint och är embossade med vitt embossingpulver från American Crafts.


1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Underbart vackra kort!! Kram Anna :)
urascrap.blogg.se