23 december 2014

Min stiliga kille

Den här layouten syntes i Scrap-Perras blogg förra tisdagen.
Jag har jobbat med BoBunnys härliga serie Rose Café.


Jag började med ett vitt cardstock som jag stänkte lite på med svart mist.
Jag använde också en BoBunny-stämpel med text som jag stämplade "lite slarvigt"
på några olika ställen. 



Jag har använt pappret Fresco (både fram- och baksida).
I övrigt har jag använt produkter från det superläckra dekorations-kitet
som kallas för Ephemera Pack:


I det paketet hittade jag t.ex. alla brads, spelkortet, det blå pappret bakom fotot,
diecut-stjärnorna, gemet och bok-pappret.




Titelbokstäverna är thickers från American Crafts och småbokstäver
från Basic Grey.



Texten/journalingen på nästan alla mina layouter skriver jag på
datorn, och skriver ut på slät cardstock.
Sen skär jag textraderna i remsor, chalkar med svart runt kanterna, och fäster på layouten.



Inga kommentarer: