17 april 2014

En kille med snygg frisyr!

Den här layouten gjorde jag förra helgen. Jag köpte så himla läckra papper hos Scrap-Perra då vi var där på en designteams-träff.
Igår såg ni en tavla som jag gjorde med några av dessa papper. Här ser ni papprena lite bättre då de inte är sönderrivna och delvis täckta med gesso!


Papprena kommer från Studio Calicos serie Printshop.
De flesta av dem finns att köpa hos Scrap-Perra.
Jag började med att måla svart akrylfärg slarvigt runt kanterna på cardstocket.
Jag passade också på att dra några streck med penseln tvärs över pappret.


Jag har också använt en cirkelstämpel från Panduro på bakgrunden, 
samt en stämpel med bokstäver från Dylusions.
Jag använde också en helt nyinköpt stämpel med ett rutmönster på kanterna av cardstocket.
Den stämpeln kommer från Papridesign.


Blomman kommer från Prima och passade perfekt i färgen!
Den söta lilla flair button till vänster om blomman kommer från InkyWings.


På söndag kommer jag visa ytterligare en layout 
som jag gjort med papprena från denna serie!
Fotot på den är taget vid samma tillfälle som jag tog fotot på Lukas här ovan!