14 mars 2014

Jag har använt min nya Sizzix Bigshot!

För nån månad sen köpte jag mig en stansmaskin. Jag bestämde mig för Sizzix modell BigShot, och jag är supernöjd!! Den är så smidig och lätt-vevad! Att den dessutom är ursnygg gör ju inte saken sämre... ;-)


Jag har såklart en del dies också, som jag kan använda till min fina maskin!
Idag ska jag visa ett kort jag gjort med två av de dies jag har.


Den helt underbara klänningen med tillhörande skor och blommor (se insidan av kortet) heter Dress and Shoe och är en die av märket Sizzix, modell Thinlits.
Jag valde ett vackert mönstrat papper från BoBunnys serie C'est La Vie till klänningen.
Även det prickiga pappret bakom det vita är från den serien.


Jag använde 3D-kuddar när jag fäste klänningen på kortet.
Bakom klänningen fäste jag en bit vitt cardstock som jag gjort fint 
med en annan die, denna är från Spellbinders:


Den heter Romantic Rectangles och är så användbar!
Mycket enkelt blir det jättefint på ett kort t.ex.

Jag har också använt fyra stycken körsbärsblommor och några utstansade blad
i hörnen på det vita pappret.


Här kan ni se insidan av kortet. Där sitter skorna och de små blommorna som
finns i setet Dress and Shoe.




Inga kommentarer: