19 oktober 2013

Scrappa Loss' oktoberutmaning

Hos Scrappa Loss har man denna månad en utmaning som uppmärksammar att det är Rosa månaden - till stöd för kampen mot bröstcancer.
Man ska därför skapa sitt alster i rosa, och dessutom använda en rad från denna bingobricka:


Utöver detta ska man skapa på temat födelsedag eftersom Scrappa Loss-bloggen fyller 3 år i dagarna!
Jag ska ärligt säga att jag tycker att det är svårt när det är för många "villkor" i en utmaning. Enklast är såklart att bara följa en skiss, eller bara använda en rad från en bingobricka t.ex.
Men nu hade jag lite tur (eller var det skicklighet? ;-) Jag kom direkt på vad jag skulle göra!


Rosa är ju inte svårt att använda! Det är bara att kladda lite rosa mist över stora delar av ett vitt cardstock, och sen låta lite rosa Glimmer Glam rinna nerför pappret.
Fotot på Lukas som fyllde 3 år fick jag redigera till svart-vitt då jag tyckte det passade bättre ihop med det rosa!

Jag hittade direkt en rad i bingobrickan som jag kände var perfekt för mig!
Den vågräta raden med Bling, Foto, Mist och Washitejp!


Blinget består dels av små akryldroppar i rosa, och dels av turkosa rhinestones från YouDo.
Mist har jag som sagt använt för att göra bakgrundsmönstret på det vita cardstocket.
Jag stänkte också med svart mist här och där.
Och washitejpen skymtar man bakom pappersremsorna.
Det är två olika tejper, dels en med rosa prickar, dels en i vitt och turkost med "vågmönster".


Uppdatering:
Jippie! Jag blev en av tre vinnare i utmaningen! 


1 kommentar:

Johanna1978 sa...

Tack för ditt bidrag!
Kul att du lyckades utmana dej trots många krav :)
Lycka till!

//DT-Johanna1978 ScrappaLoss