1 februari 2013

Gesso och guld

Idag ska jag visa en layout som jag gjort för Kristinas Scrapbooking.
Jag plockade fram gesso-burken och började med att kladda lite! ;-)
Jag drog ut det med en särskild räfflad gummiskrapa för att skapa lite mönster.


Sen fäste jag guldig washi-tejp från YouDo och en smal remsa svart cardstock på pappret.

På det svarta pappret stänkte jag vit mist och ritade med en vit penna. Detta för att tona ner den mörka cardstocken.

De roliga kugghjulen och stjärnorna har jag skurit ut med hjälp av min Silhouette Cameo.
Jag har använt två körsbärsblommor som var vita från början. De fick bli guldfärgade för att matcha resten av layouten. Man kan använda antingen guldfärgad mist eller guldfärgad stämpeldyna.
Ni ser också små glänsande rhinestones utspridda lite här och var. De matchade så fint till det andra guldiga!

Det mesta av materialet hittar ni såklart hos Kristinas Scrapbooking!

1 kommentar:

Tone-Lill sa...

Hva "gullit" med guld... håper det ble rett på Svensk?
Det ble mega bra med gull fargen du har brukt på denne LOen. Enkelt og stilfult på den kreative gesso bakgrunnen
Ha en fin helg :)