4 oktober 2010

Snart Halloween...

...hmmm...gillar inte riktigt det där med Halloween...
Mest ogillar jag väl fula dekorationer och allt skräp som fyller butikerna. trots det gick jag med på att köpa två plastiga (ganska billiga) leksaker till grabbarna häromdan. Det var en lie och en dubbel-yxa med långt skaft. Suck...

Eftersom Halloween kommer från USA och scrapbookingindustrin finns just där, så svämmas ju vår scrap-värld över av Halloween-papper och dekos! Jag tycker ändå att jag har tur, både förra årets och årets pappersserier är superläckra! Jag tycker att det finns flera papper som går att använda till annat än bara layouter med foton av ungar utklädda till häxor och djävular.

Här nedan ser du två layouter gjorda med BoBunnys Whoo-ligans. Supertuffa och söta papper med små monster och busiga fladdermöss!




............................................................

Härnäst en layout med foto av Pontus iklädd dinosauriemask!

Pappret heter Spooky Die-cut. De små monstrena är urklippta ur pappret Madness. Bokstäverna till titeln är dels små söta Tiny Alpha från Adornit samt snygga thickers från American Crafts som heter Nutmeg.

De gröna thickersen blev snabbt och enkelt lila med Youdos lim och Youdos glitter som jag strösslade på limmet innan det torkade.

Söta monster va!?

Inga kommentarer: