11 november 2016

På mixed media-kurs med Riikka Kovasin

Nu ska jag visa en cool tavla jag skapade förrförra helgen då jag var på en kurs som Scrapdraken i Uppsala ordnade. Det var den finska scrapparen Riikka Kovasin som höll i tre olika kurser, och jag var med på två av dem.

På söndagens kurs skapade vi en canvastavla med många olika, roliga tekniker.
Här är några av sakerna som låg i kitet man fick. Spännande!


Nu har vi kommit nästan halvvägs.
Vi har fäst pappersremsor, nät och en massa roliga prylar på canvasen.


Nu har tavlan fått färg, och vi har kladdat och kletat med allt möjligt skoj!



Så här ser min färdiga tavla ut. Läckert va'?!
På frigolithjärtat fäste vi aluminiumtejp och målade ovanpå.

Vi använde massor av roliga saker på våra tavlor. 
Nätet som syns här är faktiskt inköpt på ett byggvaruhus.
Saker att använda till sitt skapande hittar man överallt! 



Här är en bild på mig och Riikka som höll i kursen!
Kiitos, Riikka!


Inga kommentarer: