18 juni 2016

En tavla till Curre

Förra veckan gick min kollega och käre vän Curt "Curre" i pension. Jag blev inbjuden till hans pensionsavtackning där det serverades smörgåstårta och livemusik!
Han fick såklart en present av mig (plus ett kort). Jag gjorde helt enkelt en tavla till honom!

Jag började att skära till ett cardstock som skulle passa i en ram jag hade liggande.
På den la jag ut thickers-bokstäver samt figurer utskurna med min Silhouette Cameo och den speciella chipboard som hör till.


Det blev en cool elgitarr och några noter eftersom Curres liv består till STOR del av musik,
och främst blues.

Jag täckte figurerna med aluminiumtejp från Biltema, och kladdade sedan med 
en metallic-glänsande akrylfärg i en blå-lila nyans.


Sen kletade jag på svart akrylfärg som jag delvis torkade av.
Får man till det som man vill ha det, så ska färgen liksom fastna i skarvarna på figurerna 
och på så vis göra dem framträdande.


När allt torkat var det dags att sätta in den i ramen.
Så där ja! Klart!

Tack Curre för några roliga år ihop med dig på jobbet! 


Inga kommentarer: