18 november 2015

Mixed Media-layout för BoBunny

Idag tänkte jag visa en liten steg för steg-beskrivning om hur jag skapade en layout med mixed media-inslag för BoBunny.

Jag har använt papper ur serien Calendar Girl, och började med ett av de vackert mönstrade pappren som bakgrundspapper.
Jag använde en av de nya BoBunny-verktygen för att smeta ut gesso genom en stencil på pappret.


Det här är min favorit-stencil! Stjärnmönstrad. Det är mycket praktiskt att BoBunnys stencils 
är självhäftande då man använder dem ihop med t.ex. gesso. 
Det förhindrar nämligen att gesson hamnar under stencilen på ställen där den inte ska vara!

Därefter använde jag min mycket enkla "uppfinning", ett cardstock som jag klippt ett stort hål i. 
Om man lägger det över pappret innan man stänker med mist 
så hamnar ingenting längst ute vid kanterna!


Detaljbild på det nedstänkta och nersmetade pappret! :-)
Jag använde också gesso utblandat med lite vatten, och stänkte med det.


Ett av BoBunnys vackra laserskurna chipboard-dekorationer
fick först ett lager gesso, sen ovanpå det målade jag med Pearlescents.


Och här kommer så den färdiga layouten!
Ett av årets fina skolfoton på Lukas hamnade på denna.

Detaljbild

En fin blomma fick också vara med!

Kika gärna in hos Cili In Papers
de har en hel del ur BoBunnys serie Calendar Girl!


Inga kommentarer: