7 oktober 2014

Doris

När jag fick i uppdrag att skapa något med BoBunnys papper ur serien Wild Card fick jag tänka till ordentligt.
Serien har bl.a. motiv med bilar och bildelar. Jag som inte har ett enda kul foto på nån häftig gammal bil, fick vända mig till en kompis (Elisabeth "Lisa" Nygårds) som äger en jättefin gammal Renault!


Bakgrundspappret stänkte jag ner med lite mist, BoBunnys såklart!


Det finns många fina dekorationer i den här serien.
Notera t.ex. den söta dieselautomaten här nedan!


Jag gjorde den här layouten när jag var på träff i Enköping för några veckor sen.
Jag satt bredvid min kompis Thérèse Larsson som var till stor hjälp!
Hon är ju så duktig på allt det där med grundregler för hur man placerar
de olika elementen på en layout! Ni vet, "den visuella triangeln" och så.


Rattarna och den fina "skylten" bakom blomman har jag figurklippt ur två av
papprena i serien. I mitten av blomman sitter en brad, BoBunny såklart! ;-)

Inga kommentarer: