26 juni 2014

En tavla och ett kort till dopet

Här ska ni få se en tavla med tillhörande kort som jag gjort på beställning av en arbetskompis.
Hennes barnbarn skulle döpas, och hon ville gärna ge honom detta som minne av dagen.


Det blev en blå färgskala, nästan lite åt det turkosa hållet. Snyggt tycker jag!



De söta djuren har jag stansat ut med en Sizzix-die som heter Elephant & Giraffe:


En rolig sak hände. Veckan efter jag lämnat över tavla och kort till mormodern,
så kom hon in på mitt rum på jobbet och sa att hennes dotter nu bestämt sig för
att sonens tredjenamn skulle stavas med ett e på slutet, alltså George!


Det var bara att ta hem tavlan och kortet igen och fixa till det!
Tur att inte thickersen satt så hårt! Jag fick lossa dem och flytta dem en bit åt vänster,
och sen lägga till ett e på slutet!


Till kortet hade jag använt text utskriven på datorn,
så det var ganska enkelt att skriva ut det på nytt med nu med det där lilla e:et på slutet!




Inga kommentarer: