23 januari 2012

Mera hos Mollys

Igår visades det upp ytterligare en av mina layouter i Mollys scrapbooking-bloggen!
En layout med ett foto av en vacker höstmorgon. Så här ser den ut:


Inte så vanligt att jag använder ett helt mönstrat papper som bakgrundspapper. Men det här var så fint, och passade så bra ihop med fotot så jag ville inte klippa i det!


Här klippte jag en bit av det läckra randiga Lilybee Design-pappret, lindade lite snöre runt det och fäste en die-cut och en blomma på!

Får jag passa på att berätta hur jag fick tag på det där snöret?
När vi var i Sälen runt nyår, var jag inne i en butik som säljer fina heminredningsprylar. Det var sista dagen vi var där, grabbarna åkte sista åken i backarna, och jag höll ställningarna!
I den här butiken fanns ju såklart massor av fina (och ganska dyra) saker, och jag skulle vilja ha dem allihop!! Men det enda jag köpte var en bit snöre... Och det var egentligen inte till salu...
Jag hade ju scrappat en del i Sälen, och jag saknade lite snöre till en layout som jag kommer visa upp senare här i bloggen. Eftersom jag visste att jag inte skulle komma hem på flera dagar (vi skulle ju förbi Filipstad på vägen hem), så var jag tvungen att fixa snöre på ett eller annat sätt, för jag hade en dead-line att hålla!
Så när jag såg den stora rullen tråd på kassadisken, tråd som egentligen var avsedd att fästa runt paket till folk som handlade saker, så frågade jag helt fräckt kassörskan om jag kunde få köpa nån meter snöre... Och det fick jag! För 5:- fick jag en rejäl bit! Så gick det till när jag spenderade endast 5 futtiga kronor i en fin heminredningsbutik! :-))




Snygga, snygga thickers! Dessa har jag färgat med en fluid chalk i svart. De är kraft-färgade från början, och går att färga lite som det passar! ;-)

2 kommentarer:

Gurkiss sa...

Himla snygg LO :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Lotta sa...

WOW vilken snygg LO! kram Sandra