6 februari 2011

Shaker card med kärlekstema

För några dagar sen visade jag i Scrapgalen-bloggen upp ett kort som jag knåpat ihop. Så här ser kortet ut:


Och så här gjorde jag när jag tillverkade det:
Jag klippte ut två bitar av ett mjukt plastmaterial som man kan sy i. Du kan egentligen använda nästan vilken plast som helst, och kan du inte sy i det kan du alltid limma med t.ex. dubbelhäftande tejp. Glöm inte att lämna ett litet hål för att kunna få i "fyllningen".


Måtta hur stort ditt hjärt-hål är i det cardstock du ska placera ovanpå. Se till att du syr/limmar/tejpar så att det inte syns utifrån.
Med hjälp av ett vanlig hålslag gjorde sedan en massa konfetti utav papper från serien Be Mine av Echo Park samt vit och rosa cardstock. Sedan fyllde jag hjärtat med konfettin samt löst glitter från YouDo.

Jag fäste plasthjärtat på baksidan av cardstocken där jag stansat ut hjärtat.
Detta limmade jag sedan fast på min svarta kortstomme som jag först dekorerat med en bit Be Mine-papper.

Här hittar du en Youtube-tutorial på ett annat shaker card!

Detaljbild på konfetti och glitter!

Inga kommentarer: