10 december 2010

Brunt är snyggt!

Tänkte visa er två stycken layouter gjorda för Scrapgalens räkning.
Papprena kommer från Maja Design och serien heter Ska vi ta en fika? De här papprena som jag använt går i brunt, men det finns också andra papper i serien som går i grönt, lila och beige! Supersnyggt!

Först ut en layout med två foton från min resa till USA, fikabrödets förlovade hemland!! Jag hann med både brownie och pumpkin pie under min vecka där!

Material: Pappret Kärleksmums i botten.
Den lilla kaffekannan och det mönstrade pappret som fotona sitter på har jag klippt ur pappret Kaffetåren den bästa är.

Titeln har jag skrivit med American Crafts thickers Nutmeg, de finns i brunt och grönt i butiken. Under fotona har jag använt Tiny Alpha från Adornit.

Du ser också en bit kraft-färgad well-papp från Youdo.

...............................................................

Nästa layout är med ett foto föreställande mig för 38 år sen! Lite blondare, lite mindre, lite tråkigare frisyr...;-)


Materialet här består av pappret Kaffe tack! (baksidan) som jag har allra längst bak. På det sitter ett vitt cardstock från Bazzill som jag sprayat och stänkt på med glimmer mist från Tattered Angels.
Jag har också använt en ruta från pappret Kaffetåren den bästa är.

Titeln är skriven med American Crafts thickers Nutmeg, blomman är från Prima och bladen är utstansade i well-papp från Youdo.
Materialet köper du hos Scrapgalen såklart!

Det fina metallspännet säljer tyvärr inte Scrapgalen. Den satt på en tunika jag shoppade på Lindex i somras!

Tack för idag!

Inga kommentarer: