2 oktober 2010

Imaginisce Apple Cider

För ett par dagar sen visade jag dessa alster i Scrapgalens blogg.
Jag fick många kommentarer från tjejer som tyckte framförallt kortet var kul! Vad glad jag blev! Alltid roligt med kommentarer! ;-))
Jo, jag var nog ganska nöjd med idén att använda upp flera av dessa thickers-siffror som liksom "blir över" när man mest använder bokstäverna ur förpackningarna! Kolla här:

Jag har jobbat med Imaginisce serie Apple Cider, med helt underbara färger! Passar inte bara till höstlayouter!
På kortet har jag använt det gröna Changing Leaves (baksidan). Siffrorna är från American Crafts thickers-förpackning som heter Rockabye.

.............................................................

Nästa grej är en layout med foto på Pontus från en utflykt vi gjorde i en mysig skog i utkanten av Oslo för några år sedan. Det gröna Apple Cider-pappret passade ju bra som fotomatta!

Trädet har jag klippt på fri hand ur pappret Autumn Splendor (baksidan). Trädkronorna har jag stansat ur pappen som legat i olika Prima-förpackningar. På trädkronorna sitter några Mosaic Stickers från Imaginisce. Du ser också en uggla, en flugsvamp, en igelkott och några grästuvor tillverkade i polymer-lera och inköpta hos Kimmie Prout
 ...............................................................

Sen kommer en layout gjord med ett himla roligt foto av Lukas! Hrmm...Vissa konstvänner kanske har lätt att hålla sig för skratt dock, den där busungen har ju faktiskt klättrat upp på en staty!!
Ja, barnen har sina egna sätt att upptäcka konst på!


Här använde jag återigen pappret Changing Leaves. Utöver det också Bazzill röd, vit och svart cardstock. Pilarna är väl för läckra?! Man köper dem kraft-färgade och färgar dem hur man vill. Jag valde att spraya mina med Tattered Angels Glimmer mist. Pilarna görs förresten av Jillibean Soup, och du hittar dem här!
Ser du den bedårande lilla kvisten med bär? Det är prima som gör den såklart. Den glittrar läckert och ingår i en förpackning som heter Antique Mistletoe och innehåller tre olika nyanser.


Inga kommentarer: