15 april 2017

ATC - shabby chic

Vi är ett gäng härliga scrappartjejer som håller ihop i vått och torrt, ett gäng på dryga 10 personer som gärna åker på scrapträffar ihop. Vi ordnar också egna små träffar, och vi byter tips och stöttar varandra.
9 av oss har dessutom ett ATC-byte där vi turas om att varje månad hitta på ett tema och en speciell teknik eller produkt som ska användas på den månadens kort.

Temat i mars var påsk, och tekniken var shabby chic.


Jag penslade vita cardstock-kort med gel medium.
Medan det fortfarande var blött tryckte jag dit en bit ostduk
(tack Ullis, för bidraget!).
Jag penslade sedan på en blandning av Finnabair Texture Paste White Sand
och Finnabair Acrylic Paint Metallique Steampunk Copper.


Medan det fortfarande var kladdigt, hällde jag på kaviar-kulor och glitter!


Jag avslutade med att fästa en liten fjäder och ett ägg som jag skurit ut 
med hjälp av min Silhouette Cameo ihop med en liten "glad påsk"-skylt.


Så här fina kort gjorde mina kompisar, så nu har jag denna samling hemma hos mig!


Inga kommentarer: