26 november 2015

Fyra julkort av ETT cardstock

Idag tänkte jag visa er hur jag enkelt och smidigt skapade fyra julkort från ett enda cardstock.
Detta är ett designuppdrag för Cili In Papers, och materialet hittar du hos dem!
Jag har använt papper och dekorationer från Simple Stories underbara julserie Claus & Co. Den bara måste ni köpa!!
Cili In Papers har bra pris på storpack (25 ark i samma färg) av Bazzills snygga cardstock. Det är alltid en bra tid att fylla på cardstock-förrådet!
Först ska jag visa en mall hur jag skar cardstocket för att få ut fyra stycken kortstommar:

Den där streckade remsan är en bit som blir över. Spara, eller kasta! :-)
Jag började med ett av papprena ur blocket från Simple Stories Claus & Co
Jag skar det i fyra mindre bitar, ett till varje kort.
 


Det blev till slut dessa fyra kort som är lika men ändå olika.


Detaljbild. Se på de söta hydrangeorna! :-)
 

Ett kort med några små gulddetaljer (guldglittriga enamel dots i ovankant!).
 
De två minsta korten.
Notera gärna den lilla hydrangean på det högra kortet. 
Den blev skimrande grön med hjälp av mist!


Inga kommentarer: