15 november 2015

Ett kaninkort

Det här kortet tillverkade jag speciellt till en person som varit ett stort stöd! Titti som äger Bålsta Zoo  är den personen.
Det var hos henne vi köpte kaninerna Eddy och Måns för 3 1/2 år sen. Det är hos henne vi köpt allt hö, allt sågspån och alla pellets.
När Måns blev sjuk var hon ett stort stöd, och hjälpte oss mycket.
Nu har vi tack vare henne fått välkomna vår nya kanin Maya som nu är Eddys kompis.


Jag vill tacka Lena Larsson som så givmilt stansade ut kaninbården 
och den söta kaninen åt mig!

Idén med bården som är fäst på det där sättet fick jag från den duktiga
kortmakaren Malin Jonsson. Hon gjorde ett vackert julkort på vår
Fristadsträff som hade en liknande lösning som jag tyckte var underbar!

Bakom kaninbården fäste jag en remsa som ska föreställa gräs.
Jag har klippt den med en speciell sax som egentligen hör hemma i köket,
och är tänkt att klippa t.ex. gräslök med. Den klipper med flera skär på en gång.


Jag har använt spillbitar, så jag är osäker på märkena...
Det gröna tror jag är My Minds Eye.


Jag och Pontus lämnade över kortet igår när vi besökte zoo-butiken för att köpa lite nytt sågspån.
Titti blev jätteglad för kortet vilket såklart var väldigt skoj!


Inga kommentarer: