17 november 2012

Ett ljus för mormor

Denna månad deltar jag i en utmaning hos Änglafröjd.
Temat denna månad är Ljus, och det kan man ju tolka som man vill. Jag valde ut ett foto som jag tagit av min mormors familjegrav på Adolf Fredriks kyrkogård i Stockholm.
Det var alldeles för många år sen jag var där på Allhelgona, säkert 15 år sen... Men i år blev det av!


Jag har använt papper från My Minds Eye, träfjärilar och trähjärta från Studio Calico, filtblommor och halvpärlor från Prima.

Filtrosetten kommer också från Prima, och låg i samma förpackning som blommorna.
Jag passade på att köpa några olika förpackningar med filtblommor när Two Peas in a Bucket hade rea på dem. Jag tyckte de såg fina ut på bilderna i webbutiken, men när jag fick hem dom blev jag lite, lite besviken... Men det lustiga är att jag ändå använt flera av dem redan!! Och varit nöjd med utseendet!
Så det kan bli...;-)

De små bokstavsstickersen kommer från October Afternoon, och de stora bokstäverna kommer från American Crafts. De var från början kraft-färgade, men blev snabbt bruna och snygga (och matchande!) med fluid chalk.

Inga kommentarer: