13 mars 2010

Nu kör vi!!

Vi har laddat länge nu!! Via alla delfinaler, Andra chansen, lyssnat på skivan fram och tillbaka. Och nu är det äntligen dags för finalen i Melodifestivalen!
Vi drog iväg till Globen idag för att se genrepet. Kuuul!!
Grabbarna önskade få med sig skyltar att vifta med, mamma fixade! Det slutade med att pappa släpade på dem och mamma viftade med dem... ;-)


Introt var riktigt trevligt. Dolph är tillbaka! Och han sjunger igen! Hihihi!



Jag kan konstatera följande:

*årets klädfärg är puderrosa. Flickorna bar kläder i denna svåra färg, men eftersom alla var läckert solbrända funkade det alldeles utmärkt.
*man ska inte vänta till samma dag med att försöka printa ut biljetterna som man fick med som pdf-fil i ett mail för flera månader sen. Risken är då att datorna har kraschat och man inte kommer åt sina mail... Det hände mig!! Gaaaahh!! Tack, Ticnet som räddade oss!
*mest gung i Globen skapade nog Timotej och Eric Saade.
*mest flick-skrik fick Darin
*flest tårar i ögonvrån fick jag av nyss nämnda Darin. När han klämde i med refrängen blinkade jag lite extra...
*Dolph är dålig programledare, dålig på svenska, dålig sångare och ganska dålig skådis. Men ändå kan jag inte låta bli att gilla honom skarpt!!
*till slut gillar även jag låten Fairytale, förra årets vinnare av Eurovision. Mr. Rybakk uppträdde idag live i en mellanakt. Låten är väl ganska okej då...

Efter hela spektaklet drog vi till vårt favorit-sushihak i Hammarby sjöstad, Arigato Sushi. Vi avnjöt fantastiskt goda bitar och blev uppassade av ypperligt trevlig personal!




Nu återstår bara att mätt och belåten sjunka ner i soffan vid 20-snåret och se själva finalen på TV!!

1 kommentar:

Camillha sa...

Härligt!!
Det är bra med kreativa barn, som får föräldrarna att utföra så stora verk!!
Heja barnen!
Snart är det på riktigt!