12 oktober 2017

En frostig tavla för Cili In Papers

Det blir ett inlägg med många bilder idag. Jag fotade en del under mitt skapande, 
och det kan ju vara kul att både i ord och bild beskriva varje steg i en process.
Jag har skapat den här som en uppdrag för Cili In Papers.
Så här ser den färdiga tavlan ut:



Jag började med en canvasduk som jag kletade Texture Paste på. 
Jag strösslade ut lite min art stones. På den nedre delen smetade jag 3D Matte Gel 
som ska se ut som snö. Och i "snön" droppade jag i art stones i två olika storlekar. 
Sen fick det torka. 



Jag brukar ofta låta torka över dagen eller över natten, men så kan ju mina skapelser 
ta flera dagar att färdigställa! ;-) Har man inte tid att vänta 
kan man gå på försiktigt med embossingfönen.



Jag målade några söta trädekorationer från Kaisercraft med svart gesso, 
och färgade dem sedan lite försiktigt med Nuvo Mousse
De två som har moussen på sig syns nederst i bild.


Sen täckte jag ytan och kanterna på canvasduken med vit gesso
Man behöver inte använda just denna Heavy gesso till det. 
Det funkar bra med "vanlig" gesso.


När gesson torkat målade jag med PrimaFinnabairs fina metallic akrylfärg.


Snön fick lite silvergläns med hjälp av Nuvo Mousse som jag strök på med pekfingret.



Sedan penslade jag på lite 3D Matte Gel som fick agera som "klister" 
till det lösa glitter som jag strösslade på.


Dags att sätta dit dekorationerna. På snöflingorna och runt om ordet "joy" 
sitter stickers från ett ark som hör till Kaisercrafts serie Frosted.



Se så fint granarna står där i den snöiga backen! ;-)



Allt material hittar du hos Cili In Papers!


1 kommentar:

Sindra sa...

Wow! Så snyggt! Det skulle vara skoj att testa på något sånt här :)
Ha det gott!
Kram