5 juli 2017

Dekorerad ask

Den här asken har jag skapat för Cili In Papers.
Den sysntes i CIP-bloggen förra veckan.


Jag har använt underbara papper från Kaisercrafts serie Indigo Skies.
På locket sitter diecuts, kugghjul och ett utstansat "nät" 
som är gjort med en die från Kaisercraft.


Asken var från början kraft-färgad. Underdelen målade jag med svart gesso. 
När det torkat så strök jag på transparent gel, och hällde på art stones innan det torkade.


När det sen torkat, duttade jag på svart gesso med en stöpplare. 
Och när det torkat gnuggade jag på wax paste med fingret.
Kugghjulen är trädekorationer från Kaisercraft som jag målade svarta med gesso, 
och när det torkat gnuggade jag på samma sätt på wax paste med fingertoppen.


Den här asken passar väl till nästan vad som helst?! 
Smycken, knappar, små dekorationer, eller kanske godis?! ;-)


Inga kommentarer: