3 juli 2015

Art Journaling för BoBunny

 Det här är min allra första art journaling...
Jag fick i uppdrag av BoBunny att göra ett blogginlägg i juni där jag skulle göra något annat än en layout eller kort, samt använda doilies och Doble Dot cardstock.


Det blev en art journaling!
Kul att testa!
Jag började med att rota fram en gammal bok. Jag klistrade ihop några sidor 
för att få mer stadga innan jag började kladda.


Jag grundade uppslaget med gesso och lät det torka innan jag
sprayade och stänkte med guldfärgad Glimmer mist från BoBunny.


Jag har också använt två olika BoBunny-stämplar samt Glitter paste 
som jag penslade runt kanterna på sidorna.


Papprena jag använt kommer från den nya, fina serien Juliet.
Jag stansade ut fjärilar med en Martha Stewart-stans.
På fjärilarna sitter rhinestones från BoBunny.


Ordspråken googlade jag fram.
Visst är de kloka?!

1 kommentar:

Lady Gaggig sa...

Hej hopp!
Såååå himla snyggt! Är också ett stort fan av Bo Bunnys papper och dekorationer och "Juliet" är underbar! Har också gjort lite i den serien men tyvärr ligger blogglusten lite nere för tillfället. Men jag kikar en del på dina alster, både här och på FB, och det ger så fin inspiration!
Kram, Jison