5 oktober 2014

Kort med tillhörande dekorationer till nyfödd

På mitt jobb finns en tjej som jag är mycket god vän med.
Hon fick nyligen sitt andra barn, en liten pojke.
Snart kommer hon och hälsar på hos oss på jobbet, och då ska hon få detta:


Jag har använt BoBunnys söta papper och dekorationer från serien Baby Bump.

Här är kortet i ensamt majestät!


Jag har använt en die från Sizzix som heter Block/Cube/Bank.


Så här ser plattan ut som man skär ut figurerna med:

Fördelen är att man kan använda styvare papper, och till och med kartong.
Det man skär ut i bör vara ca 1/2 - 1 mm tjock.

En beskrivning av hur kuben viks ihop och limmas hittar du här:

Jag skar ut i relativt tunn kartong, men det var ändå tjockare än cardstock.
När jag vikt ihop och limmat mina kuber så skar jag ut kvadrater i lagom storlekar
och limmade på kuben. På så vis kunde jag variera mönstret på kubernas sidor.


Bokstäverna på kuberna stansade jag dels ut i kartong.
Sen stansade jag också ut dem i mönsterpapper och limmade på kartongbokstäverna.

Så här ser kortets insida ut:


Och här är kortet i närbild:


De söta ballongerna är en chipboard-dekoration ur serien Baby Bump.
Jag la till vitt snöre som jag tiggde till mig från min scrapkompis Lena.
Jag gjorde nämligen detta kort då jag var på scrapträff i Enköping för några helger sen.
Jag hade såklart inga snören alls med mig, men Lena räddade mig!



1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Så fint kit till barn....har du tips om var jag kan köpa den Sizzix-dies?
// Inga