8 juni 2012

Tavla åt kaninerna!

Vi måste ju ha en fin tavla som pryder platsen ovanför kaninburen, eller hur? Jag tror självklart att Eddy och Måns vet att uppskatta lite konst!
Jag gjorde en canvastavla åt dem, ivrigt påhejad och med viss hjälp av Pontus!
Tavlan köpte jag i ett fem-pack på Lidl.


Jag hade fått så fina papper från Simple Stories nya serie Aweso(me) som passade bra ihop med pälsbollarna. Det här var ett dt-uppdrag för Scrapgalen!


Här finns foto på dem, deras namn, födelsedatum (har inte fått exakta datumet än, så jag har lämnat delvis tomt där på den lilla skylten), och en viktig kom-ihåg-lista så att ungarna inte glömmer bort vad de ska göra! ;-)
Jag grundade tavlan med brun Dylusions-mist. Sedan penslade jag på decoupagelim. Sist men inte minst målade jag "lite slarvigt" med brun akrylfärg.


Den här roliga rutan som jag använt som kom-ihåg-lapp har jag figurklippt ur pappret. De där två mönstrade "tejpbitarna" är egentligen en del av pappret!
Klockan däremot har jag lagt till. Det kommer från stickers-arket i samma serie.

Inga kommentarer: